1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614819 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1700529

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Okej, fortfarande tidigt att sia om och att ha en bestämd åsikt kring men att Ohre från och med nu bör stå majoriteten av matcherna är det inget att snacka om. Känslan är helt enkelt att han är en vinnare, någon som tar de där puckarna i de viktiga skeendena i matcherna. Sen om konkurrensen som sådan är en sporre i sig vet man ju inte, faktum är att vi vinner med honom i kassen. Därför ska han stå framöver. Målvaktsspel är inget statistikt som är isolerat till bara målvaktsspel i form av att ta puckar utan det är också något som sprider sig till resterande laget.

Om jag känner mig betydligt lugnare inför en match där Ohre står än om Mattsson står så skulle man kunna gissa att även spelarna i laget känner så. Karln har inte gjort en groda än. Hade fan i mig aldrig trott på denna utveckling inför säsongen. Såg första matchen på försäsongen mot Östersund på plats och då satt man mest och ojade sig.

Svarskommentarer

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Knylan: Jag har varit skeptiskt länge till Ohre men han har förtjänat att stå flera matcher i följd nu. Tycker han blir säkrare för varje match han står och den utvecklingen visar inte Mattson upp.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.