O-1 efter första perioden och Timrå är fortfarande med i matchen. Annars har man mest fått ägna sig åt försvarsspel med några enstaka anfall.
Västerås känns tyngre och starkare än bortalaget. I andra halvan av perioden etablerade man spel i offensiv zon. Vid ett tillfälle hade Västerås ett flera minuter långt anfall. Västerås har också upptäckt svagheter i Timrås försvarsspel och lägger puckarna djupt/skott i kortsargen.
Men det kan vända snabbt. Ingen av spelarna i Timrå som utmärker sig varken positivt eller negativt så här långt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.