Men det här var väl kul? Timrå spelar med trygghet och självförtroende. Helt annan resning än sist jag såg dem live, borta mot Karlskoga för en dryg månad sen. Som ett annat lag. Märktes på hur snabbt matchen var slut. Få avblåsningar, när Timrå erövrade puck i tredje transporterade man och höll puck istället för att slå till icing eller bara lägga ut. Klockan fick gå. Var halvvägs till Stockholm innan SHL-matcherna på sportradion tog slut.
Och vilket drag på bortastå. Full fart från första nedsläpp och hela vägen. Länge sedan jag haft så kul på en bortamatch.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Och vilket drag på bortastå. Full fart från första nedsläpp och hela vägen. Länge sedan jag haft så kul på en bortamatch.