Idag går tankarna till Alexander Lindgren. Att gå från superlöfte till att sluta vid 22 års ålder är ett tufft utfall.
Jag älskar hockey men jag hatar idiotiska beslut från spelare i stridens hetta. Visst kan känslor svalla över men det är proffs vi pratar om. Acceptera att du som spelare är överspelad och belöna individen som tog sig förbi, istället för att risker någons hälsa.
Sedan undrar jag varför inte Timrå ger ut ett pressmeddelande om beslutet från A.L. Det är ändå Timrås tänkte förstecenter som lägger skridskorna på hyllan.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.