+ 4
Inlägg: 1738849
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Självklart ska man inte bygga ett lag på transatlantiska importer. Men man kan krydda med dem. Att hitta svenska spelare med dokumenterad näsa för mål är nog väldigt mycket svårare och säkert även dyrare.
Jag tror även att såna spelare kan vara viktiga för att få upp intresset hos marginalpubliken igen.
Jag tror även att såna spelare kan vara viktiga för att få upp intresset hos marginalpubliken igen.
Sv: Apropå nånting...
Quizlarm, quizlarm! Kan vi sluta distrahera oss så förtvivlat med matcher och annan skit och fokusera på väsentligheterna: att vinna quiztävlingen för Timrå! Vi har legat i ledningen länge men ikväll har AIK gått upp i topp. Spara inte på klickandet, gör en insats för Anders Huss.
Länkar:
MECA Servar ditt lag
MECA Servar ditt lag
+ 5
Nu är det en befogad fråga om Modo överhuvudtaget överlever en degradering, men gör dem det så vore det själva fan om vi inte får lite hetta i distriktet igen. Sundsvall var för dåliga i år och folk bryr sig för lite, med Modo skulle det kunna bli kul igen. Däremot så skulle vi nog lida en sportslig förlust, även om jag tror att det nästan är skitsamma ur den aspekten. Visst har vi gjort några snabblån som bara varit möjliga på grund av geografisk närhet i år, men det går nog att överleva ändå. I år har ju samarbetet med FBK varit det mest givande, även om Albin Carlson var riktigt bra.
För vårt vidkommande och framtida avancemang så är det nog av mindre betydelse vilket av lagen som spelar SHL. Båda lagen har ju sina begränsade förutsättningar och tycks ej få ordning på någonting på riktigt. Går Leksand upp så lär de väl börja sladda om någon säsong igen och Modo kommer ju inte kunna ta några större kliv heller.