+ 6
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Ödsligheten spred sig när man av någon outgrundlig anledning plockade bort de högbystade och barmagade flickebarn som hårdsminkade och i åtsittande kortkort skrapade bort isen framför målburarna i power-braken. Dessa lockades med högavlönade jobb till speedwayen som mycket viktiga gridegirls. Det var där speedwayen tog över mycket av publiken och sponsorerna.
Allt är alltså speedwayens fel!
I stället för Kjelle och körsång kunde man kanske låta halvnakna tjejer köra iceracing runt runt på tuffa motorcyklar i pauserna? Kanske sexigt dricka lite rökig whisky ur helrör, där företagen som gör whisky, betalar dyrt för att synas?
Eller som i framgångsrika Halmstad Hammers! Inte en hockeymässig framgång på 20 år men ändå ständigtlapp på luckan och typ miljarder i sponsorintäkter!
Där insåg man värdet i att låta killar med pudelfrisyrer åka runt och lira hårdrocksgitarrer på isen i pauserna!
Vilken slutsats kan man dra av detta?
Räcker Kjell Lönnå?
Jag är skeptisk.