1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1744712

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Kjell Lönnå??? Alla vet väl att det stora publikraset började när alla mer eller mindre lättklädda chearleaders försvann från läktare och is! Precis samma sak hände väl i NHL-hockeyn?

Ödsligheten spred sig när man av någon outgrundlig anledning plockade bort de högbystade och barmagade flickebarn som hårdsminkade och i åtsittande kortkort skrapade bort isen framför målburarna i power-braken. Dessa lockades med högavlönade jobb till speedwayen som mycket viktiga gridegirls. Det var där speedwayen tog över mycket av publiken och sponsorerna.

Allt är alltså speedwayens fel!

I stället för Kjelle och körsång kunde man kanske låta halvnakna tjejer köra iceracing runt runt på tuffa motorcyklar i pauserna? Kanske sexigt dricka lite rökig whisky ur helrör, där företagen som gör whisky, betalar dyrt för att synas?

Eller som i framgångsrika Halmstad Hammers! Inte en hockeymässig framgång på 20 år men ändå ständigtlapp på luckan och typ miljarder i sponsorintäkter!

Där insåg man värdet i att låta killar med pudelfrisyrer åka runt och lira hårdrocksgitarrer på isen i pauserna!

Vilken slutsats kan man dra av detta?

Räcker Kjell Lönnå?

Jag är skeptisk.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.