Jåkkinen: Känns som att han vill ha lite flis ändå, samtidigt som han är en minst sagt begränsad spelare. Det som däremot är svårt att sätta ett värde på är den inverkan han skulle kunna ha på gruppen, det kan vara ovärderligt. Går han fortfarande klubblös i höst och vi inlett serien lovande så får dock Nubben gärna slå en signal. Han var blek här i vintras men det vore synd att dra några växlar när han varit borta från matchspel så länge.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.