+ 2
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Gällande Westlund så är jag helt nollad, har inte en susning. Missade nästan hela säsongen på grund av olika skador, som tur var av blandad karaktär. En hjärnskakning, en "lower body" och en skärskada från skridsko över hälsenan. Tappar man några veckor pga varje skada så rinner säsongen snabbt iväg, men det behöver ju inte heller vara skador som nödvändigtvis ligger hans framtida karriär till last.
Nu har vi värvat backar som båda två tidigare i sina karriärer har bedömts vara så lovande att de både fått spela juniorlandslag och blivit draftade (Nielsen i sjunde rundan som #194 och Westlund i sjätte som #163). Det måste ändå ses som en uppsnäppning av nivån överlag vilket helt ligger i linje med det successiva arbete klubben bedriver. Någon som kan David Westlund får gärna fylla i med något? Han har ju enbart lirat i SHL på seniornivå.