Modano: du har ju en inflammation i gula fläcken eller annan partiell synrubbning som gör att du missar när han gör bra ifrån sig. För det gör han också. Pådrivare, hänsynslös mot sig själv, penalty killer. Behöver göra mer poäng som forward för att klättra i hierarkin men gör massor av nytta i sin roll.
Hade hellre sett Crosby än Emil allt annat lika men en spelare av Emils sort behövs också i ett lagbygge.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.