1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1776013

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad:
Innan säsongen var mantrat "ett steg framåt, lite bättre än förra säsongen". Experters tips om topp 2 kändes utopiska, likt en plats i Edens lustgård. Så länge vi blir topp 8 till att börja med....sen kunna utmana lite mer än i våras. Topp 5 var möjligen rimligt.

Men SHL? Som att svära i kyrkan. Vi är inte redo. Jag var övertygad om det innan säsongsstart och den fina säsongen so far har inte ännu övertygat mig om motsatsen. Känslan är nämligen att skillnaden mellan serierna i år är större än på länge.

Men vi har fått blodsmak iaf, dit det bär dit bär det...

Svarskommentarer

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad: SHL-spel 17/18 är en utopi, men inte p g a avståndet mellan serierna. Leksand ser allt annat än omänskliga ut. Det största hindret är dom andra allsvenska lagen. Vi får se hur säsongen utvecklar sig, men bedömningen nu är att Timrå är för veka för att utmana på allvar när det drar ihop sig.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer