1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1779935

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Bra skrivet! Jag undrar också varför det är så tyst angående MoDo o ekonomin. 46 miljoner på två år enl sportbladet. Vore väl nått för Radio Ångermanland och Lunneborg på SVT Västernorrland att sätta tänderna i. Dom tog ju faktiskt politisk ställning när det gällde Timrå IK o Timrå Kommun bl a genom att klippa ihop intervjuer med Nollan då det begav sig så att det enda som framgick var att TIK inte har råd att betala hyra till Kommunen efter försäljningen av arenan.
Nåja att ifrågasätta en av Sveriges mest skuldsatta kommuner passar sig väl inte...

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Ice Tea: Det skandalösa med Mittnytts misslyckade journalistik är att det framställdes som att arenan genom anslag till Timrå IK haft höga kommunala subventioner när det i själva verket är tvärtom samt det parodiska påståendet att man köpte tillbaka det man en gång skänkt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.