1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1784345

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
{8106}: Attityden på isen har varit svag redan innan vi började förlora matcher och jag håller med, det är konstigt att man inte skickar upp någon spelare på läktaren till förmån för en junior.

Angående våra egna JVM-spelare så tror jag fortfarande att det kan bli bra när dom sticker iväg ett tag. Det kan vara hämmande att veta att det egna lagets framgång hänger på ett par spelare. Nu måste målen komma på andra sätt än de gjort tidigare och fler måste kliva fram. Lauritzen säger väl själv att han kanske inte riktigt har matchtempo i kroppen efter sitt skadeuppehåll, då finns det ju andra i laget som visar upp samma håglöshet, som INTE har en legitim ursäkt för det.

Är det så att Mattson är klar för Frölunda och visar dålig form så ska ju Ohre in i kassen igen. Varför främja utveckling hos någon med svag form och som ska lämna laget? Bättre att ge speltid till någon som fortfarande har chans att utvecklas i laget då.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.