Kulltorp: Såg matchen mot Schweiz och dom bjussade inte på ytor bakåt. Mycket disciplinerat spel större delen av matchen. Juniorhockey brukar vara mer byta chanser. Som jag såg var det bara i PP som EP fick lite tid med puck. Likaså fick lill-Nyllet inte mycket möjlighet att briljera utan blev bortplockad och stoppad med kropp. Bara ett par gånger när han hämtade puck i egen zon var han involverad. Slutsatsen är att det var svårt för lirare med klenare fysik. Danmark-matchen såg jag inte.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Likaså fick lill-Nyllet inte mycket möjlighet att briljera utan blev bortplockad och stoppad med kropp. Bara ett par gånger när han hämtade puck i egen zon var han involverad.
Slutsatsen är att det var svårt för lirare med klenare fysik. Danmark-matchen såg jag inte.