+ 6
Inlägg: 1792414
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-20
Laken: satt och sa på Västerviksmatchen att jag tyckte förstapassen såg ovanligt bra ut. Tyckte de sågade sig in i zon bättre än på länge. Håller med om att burskyddshelvetet och kladdandet när vi erövrat pucken varit för dåligt. Men såg en glimt av bättring. Hoppas det var verkligt.
+ 2
Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2017-01-20
Laken: Och detta skall genomsyra hela föreningen, så att även våra juniorlag spelar på detta sätt !
+ 2
Hur gör vi i omställningarna, hur tar vi oss igenom mittzon, när ska vi dumpa. Grunden till anfallsspelet är förstapasset. Det m å s t e gå snabbare och vara av högre kvalitet!
Här har Roger Forsberg & co totalt misslyckats. Tränarna har litat på individuella prestationer och helt glömt bort att nöta in detta. Nöta, nöta, nöta tills det sitter hos samtliga inom laget.
Hur ofta ser ni ett samlat anfall med lite bredd?