1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1809921

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Smokey:

Bullseye! På Din nr 1 alltså. Jag behöver inte ens tänka själv. Tack! Denne man skrev i går svensk idrottshistoria ännu en gång. På det där verbalt lite återhållsamma sättet. Man blir riktigt stolt över att ha vuxit upp norr om Dalälven såna gånger.

Ett annat skönt exempel, nu 23 år gammalt, återfinns i länken.

Svarskommentarer

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-03-14
Den fjärde semin mellan MoDo och DIF 1998 är tillika en klassiker, då Alavaara går bananer och kör över domaren samtidigt som Bäckman tar en klubba och använder som vedyxa i båset.

Per Ledins "Din tjocka jävla tattare!" när FBK-målet inte blir godkänt (hela pucken var inte inne) är en annan goding från förr.

Det mesta av den svenska idrottshistorien - i alla fall hockeymässigt - skrivs nog ändå i norr...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.