1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614787 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1828498

Sv: Silly Season 2017/2018
FH - avdammad: Inför match intervjuerna ställer han samma frågor varje gång. "Hur ska ni spela för att besegra tex AIK", "Vad kan ni göra bättre tillskillnad från förra matchen" etc etc..

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Samma frågor är inget problem. Målet bör vara att få bästa möjliga svar från personen som blir intervjuad. Grundläggande är då öppna, enkla frågor (vad?, hur?, varför?). Kjell-Åkes - och många andras - problem är att "frågorna" istället är resonemang som inte ger några bra svar. Jämför: "Varför vann ni matchen?" - "Ni inledde riktigt bra, ledde bekvämt och kontrollerade i sista, håller du med om det?".

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Just den här intervjun tyckte jag han skötte utmärkt, med få ledande frågor. Fredrik fick utrymme att prata och svara med egna ord.
Däremot var svaren väldigt hockeyfierade. Snabba vändningar. Golf. Trav.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.