Kan man hoppas på en hel säsong för Dahlén i Timrå trots allt? Saxat från Evertsson i artikeln.
" Nej, vi har ingen kontakt överhuvudtaget kring Jonathan Dahlén. Han tog ett beslut att spela i Timrå och det är, vad jag vet, slutgiltigt, säger han till Hockeynews.se."
Sputnik: Ja, Thomas Gradin har ju sagt att det viktigaste för Vancouver är att Dahlén lirar seniorhockey och att han utvecklas. Inte avgörande för hans framtida NHL-karriär om han lirar SHL i år eller inte.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
" Nej, vi har ingen kontakt överhuvudtaget kring Jonathan Dahlén. Han tog ett beslut att spela i Timrå och det är, vad jag vet, slutgiltigt, säger han till Hockeynews.se."