Icetea: nej det måste vara fel. AIK och Mora kvalar. Mora kan säkra platsen om de håller sig kvar i SHL även om de missar i kvalet. AIK har iofs chans att gå upp i SHL också på just Moras bekostnad...
Inlägg: 1879553
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
El Maco: Enligt Jimmy H. på TIK's hemsida så har J20 spelat klart för säsongen och är klara även för nästa säsong.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
El Maco: ...tror att det blir ett extra lag i serien om ett juniorlag lyfts upp eller räddas kvar på grund av att A-laget är i SHL. Förra året slutade SHL-lagen Mora och KHK på de två sista platserna i Superelit och fick kvala men slog ut sina respektive motståndare.
När det gäller kval uppåt är det fascinerande att Löven inte ens är nära att gå upp. Bara trea i norra serien bakom Östersund som får kvala vidare och Bobbarna som också får sommarlov.
När det gäller kval uppåt är det fascinerande att Löven inte ens är nära att gå upp. Bara trea i norra serien bakom Östersund som får kvala vidare och Bobbarna som också får sommarlov.