1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1887817

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Mitt bestående minne av Volvo 740 kommer alltid att vara då jag och min familj besökte ett, i princip, bilfritt Öst-Berlin 1985. Då och då kom det dock ett gäng med 740 körandes. Det visade sig vara höga företrädare för kommunistpartiet så det var uppenbarligen deras favvo-bil.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Mickra: mitt största 740 minne är att alla som bytte upp sig från 240 var antingen falskkommunister eller fulmoderater!
Jävligt ful bil i övrigt. Inte en linje var rätt på det skåpet.

Sv: Apropå nånting...
Mickra: Det var som sjutton! Var aldrig i östeuropa innan murens fall. Det hade onekligen varit en intressant upplevelse! Annars körde de väl mest LADA, SKODA och TRABANT i de länderna, fast det fanns väl nån slags lyxbilar där också, för de högt uppsatta i PARTIET, ja annat än Volvo 740 då förstås :-)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.