1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614789 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1889255

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{8399}: Vi kanske skulle ta och låta allt avgöras i en stor schackturnering istället, ute på isen. Det vore väl kul? Med levande pjäser. Tänk vad förvånade alla skulle bli.

Jag tror vi kommer se en match såsom i förrgår. Gäller att ta kloka beslut och hugga som en kobra när tillfällena ges.

Svarskommentarer

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Kattgubben: för Timrås del handlar allt om stabil defensiv och fart. Gärna hög forechecking, så länge man håller khk djupt nere i egen zon och minimerar risken för snabba kontringar.
Vi får väl se hur khk gör. Dom fick till ett rejält tryck senast, men likväl torskade dom matchen. Vågar dom komma ut hårt igen, på borta plan?
Sista livlinan innan det blir avgörande.

Tippar att dom kommer avvakta mer. Viktigt som faen att Timrå är skärpta och rejäla i egen zon, hellre flippa ut den än att spelas fast. Och fokuserade, välavvägda passningar. Måste få flyt i anfallsspelet, ständigt utgöra ett hot.

Blir sjukt intressant i kväll. Svårt, svårt men...det k a n gå! Vi ska faen inte torska 3 raka hemma.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.