+ 26
Inlägg: 1889936
Svarskommentarer
Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Idag rullar "Vi heter Timrå IK" på repeat på jobbet. Trodde inte att vi skulle ha en 7e avgörande match när jag var på plats och såg oss förlora andra hemmamatchen. Riktigt bra lagmoral på det här gänget och jag hoppas de kämpar ända in i kaklet! Nu är det bara att ge järnet i sista matchen för säsongen. Inga misstag, bara gå ut och äg den här matchen nu! Snälla!
+ 1
Han tittar upp, händerna skakar, blicken stirrig, han tittar på sin kompis. ”Jag är så jävla nervös bara!” Jag minns de sista han sa, han sänkte rösten och med sprucken stämma sa han till sin vän: ”Säg att vi tar det, snälla säg att vi tar det.” Hans kompis säger lugnt: ”Jag har aldrig varit mer säker på något i hela mitt liv.” Sen går dom. Sen står vi förmodligen på samma is och kramar Lind, Casselståhl, Matthiasson, Zäta m.fl. Minnen.
Jag är definitivt jägerkillen idag. Kan nån lugna mä!