1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614812 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1896303

Sv: Silly Season 2018/2019
Johan J: Jag tycker att det finns en klockren tråd i de Nubben och Freddan värvat. Man gör en carbon copy på detta år vad gäller karaktärer. Vill skapa SHLs hungrigaste lag - inte en proppmätt knekt i sikte. Om man på det får in spets med karaktär, såsom Dahlén, då blir det magiskt!

Just nu har vi med något undantag värvat nått som kan likna ett Allsvenskt ”Landslag”. Jag tror inte en sån skapelse står sig slätt i SHL. Självklart kan spetsen filas på....Men för att slippa göra en Leksandensisk Tysk Vinkelvolt är spetsspelarnas karaktär absolut avgörande. Som sagt, Dahlén, Manderville, Sonnenberg, Lander: spelare som slinker in i en tight grupp av hungriga ynglingar och stärker moralen istället för att själva den med dåligt minspel och divalater.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2018/2019
Verkar stå mellan oss och Malmö för Pääjärvi.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.