Tikkare: Här kommer en seriös nyhet och det är att både Jansson och Kaijser har fått A-lagskontrakt. De kommer att lånas ut för att få värdefull istid på seniornivå. De ska dock inte räknas in på 15 forwards.
JobbaPuck: Kul! Algot Landin då? Vet att han är junior en säsong till. Men han har samtidigt spelat tre säsonger i J20 redan. Det vore ett naturligt steg att ta klivet ut i seniorhockeyn kan jag tycka?
JobbaPuck: 2års kontrakt då i så fall va? För annars känns det väl lite onödigt att skriva kontrakt, låna ut och sen kunna bli av med dom till nästa säsong typ.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.