1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1899104

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Detta skrev jag för ett tag sedan:

”Tror att det är 290 000 dollar(runt 2.600.000 SEK) som klubbarna där spelaren har spelat i dom senaste 4 säsongerna får dela på. Då Dahlén spelat här i 3 så blir det i runda slängar 1.950.000 SEK. Bara hoppas att Elias endast gör 1 säsong i växjö. Har nån bättre koll så rätta mig gärna.”

Så vi fick alltså runt 1.950.000 SEK för Dahlén. Runt samma summa bör vi få för Elias(+/- beroende på hur dollarn står då såklart).

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{8179}: Aha! Hoppas de pengarna går rakt tillbaka in i juniorverksamheten, så att vi fortsätter utveckla våra ungdomar. Det är där vår framtid ligger, inte i en svindyr stjärnspelare som gör slut på pengarna på en säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...