mikenomad: Fast jag vet inte heller om det är kampen om 14:platsen i SHL han ser som höga ambitioner. Tror att han vill spela för ett mer förväntat topplag i SHL isåfall,kanske för ett lag som har vunnit ett SM guld?
mikenomad: fast nu är det väl skillnad på ambitioner och verkligt utfall? Modos ambitioner lär ju vara avancemang men verkligheten har ju visat sig vara kampen om plats 8 (hittills i a f). Jag har tänkt exakt samma tankar som många av er här inne har vädrat men tror ni Nubben har så jävla dålig koll att han inte vet om att Fäldt är tillgänglig på marknaden? Endera är han för dyr, har redan tackat nej eller så anser Nubben att han inte passar in.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.