1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614817 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1909106

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Har nu kollat matchen i repris. Måste säga att grabbarna imponerar, detta är en bra bit över vad jag förväntat mig. Eller är Shl bara ett luftslott :)

Av nyförvärven tycker jag att 49 Collberg är den som börjar profilera sig på rätt sätt, gillar honom.
I övrigt Wedin mycket bra, Hampus Larsson likaså. OCH, ingen faller igenom.

Svarskommentarer

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Jämtlandsfil: vi ska nog inte dra allt för höga växlar på de första omgångarna. Det är trögstartat på sina håll, samtidigt som Timrå har maximal nykomlingsenergi. Tyckte t ex SAIK såg lite bekväma ut i första perioden, och var inte alls beredda att göra jobbet som Timrås fart och kampvilja krävde.
Med det sagt: det känns ändå förbannat skönt att vi ser ut att kunna hävda oss när allt stämmer. Älskar att man spelar med fart och intensiv forechecking, och inte mesig backa-hem-hockey. Så länge man balanserar med ödmjukhet, så...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.