Rytter: Sant. SHL-klubbarna får bredda upp med egna juniorer istället vilket är precis så som det måste fungera, det gynnar också alla på sikt.
Fullt rimligt att SHL-klubbarna får begränsa sitt "låna ut kakan men samtidigt få äta av den så fort det passar"-tänk. Detta ställer krav på att Nubben och de spelare i fråga som är berörda får besluta sig för hur framtidsplanerna ser ut på ett helt annat sätt än tidigare. Frågan är ju om det också kan öppna upp för att SHL-klubbarna "köper loss" spelare från HA, det skulle kunna vara en förlängning av det hela.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Fullt rimligt att SHL-klubbarna får begränsa sitt "låna ut kakan men samtidigt få äta av den så fort det passar"-tänk. Detta ställer krav på att Nubben och de spelare i fråga som är berörda får besluta sig för hur framtidsplanerna ser ut på ett helt annat sätt än tidigare. Frågan är ju om det också kan öppna upp för att SHL-klubbarna "köper loss" spelare från HA, det skulle kunna vara en förlängning av det hela.