1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1913393

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{297}: Lugn och fin nu. Du kan ju inte på allvar saxa målsnitt från Allsvenskan och SHL och ställa dessa två mot varandra som något sorts bevis på att en målvakt som släpper 3,43 mål i SHL är sämre än snittmålvakten i HA som släpper 2,4?

SHL är en målrikare liga än HA, och snittspelaren i SHL är toppspelare i HA, du får nog utveckla jämförelsen lite för att ge någon form av sakligt grundat resonemang. Vi såg Bratten förra året när Hauke var på OS-resa, och blev alla imponerade att även han höll toppklass i HA.

Svarskommentarer

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{8437}: är shl målrikare än Ha? Trodde det var tvärtom🤔

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{8437}: jag skrev inte att Brattström är en sämre målvakt än snittmålvakten i HA, jag skrev att han höll låg allsvensk klass igår.

Är SHL en mer målrik liga? 269 mål gjorda i år i AS, 236 i SHL. Kan det bli mer sakligt än statistik?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.