1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614828 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1913402

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
jokklas: det köper jag, alla såg ju vad som hände med honken när han kom in, halt och skadeskjuten, mot oss i kvalet ifjol. Han tappade några enkla puckar och vips var KHK ute ut SHL. Inte för att på något sätt förringa vår prestation.

Svarskommentarer

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2018-10-11
{297}: Brattens prestation igår höll inte 'låg allsvensk klass'. Dessutom, jämförelser mellan ligor är svårt. Det är en hyfsad skillnad i avslut om man möter Leksand och AIK jämfört med Skellefteå och LHC. Högre nivå på allt.

Sen, Bratten kommer knappast utvecklas om han enbart får stå på träning. Litar helt på Freddan et al här. Att träna med Svedberg är förmodligen fantastiskt utvecklande, men han måste också få riktiga matchsituationer. Bratten är en stor talang, och talanger i mål ska man vårda och utveckla precis lika väl som man gör med våra talanger på back-/forwardssidan. Att han råkar få SHL:s kanske bästa målvakt att konkurrera med bör inte innebära att han stannar eller t o m går bakåt i utvecklingen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.