+ 3
Inlägg: 1919597
Svarskommentarer
Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Idioten svamlar om orsaker till förlusten nu på c. more kommer lindrigt undan av kärringens frågor om förlusten
+ 1
Vi behöver spets, i nuläget har vi en ynka spelare som kan göra det där lilla extra. Vi har en backbesättning som skulle visa brister i allsvenskan inte minst i SHL där det blir väldigt konkret, vi blir fast i egen zon så fort motståndarna checkar oss högt.
Att vi har en målvakt som underspresterar trots den lön han besitter sticker säkert i ögonen på övriga truppen. Men det är inte heller lätt att vara sista utpost i ett lag som inte kan försvara sig.
Powerplay/boxplay måste bättras avsevärt. Sluta ställa Berglund som point och Bojen som spelförare. Att ställa våra backar på blå i PP är rätt lönlöst då ingen har förmågan att skjuta slagskott. Hade gärna sett att vi värvar en skottbenägen back och gärna någon spets framåt för att kunna överleva ett kval för jag kan i ärlighetens namn inte se detta lag vinna över AIK över sju matcher.