+ 13
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4958)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Så jävligt att se. Tycker fan synd om Drugge. Han kan ju omöjligt vara sämre än övriga backar på att få igenom skott från blå? Starta karln vid tek offensivt i pp och håll tummarna att man vinner teckningen åtminstone. Va faan liksom!
Tyckte även att Jansson stod för ett positivt inhopp. Kändes rapp, stor och skapade en del. Men fick han spela nått mer efter utvisningen han tog? Jag uppfattade det som om det blev bänken för honom efter det. Kan ha fel dock.
Känns lite stressat från ledarhåll. Hur ska laget, och individerna, utvecklas om det absolut inte är okej att göra misstag? Vem vågar spela sitt spel fullt ut under dom premisserna? Och hur ska dom som blir bänkad efter ett misstag känna förtroende för ledarna om några spelare får göra misstag på misstag utan att bänkas?
Fast å andra sidan; dog inte förtroendet lite för ledarstaben när man gjorde bedömningen att Molinder, bland andra, minsann skulle vara med och leka i SHL?
Positivt då? Jo, men så jävla långt borta var vi inte. En skridsko från målvakten, ett par regelrätta domslut och lite flax hade gjort att vi nått oavgjort i alla fall. Brattström väldigt bra halva matchen. Bygg vidare på honom så lär han sig returhantering i skarpt läge.