1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614847 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1944018

Sv: Apropå nånting...
sargad: Vet inte men tänker att deras historia är betydligt mindre turbulent än vår. Sen är vår historia betydligt stoltare rent sportsligt men regionen därnere är garanterat väsentligt köpstarkare än vår. Fast jag tycker det är en smula märkligt att deras resultat blev vad det blev.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tingsryds ekonomi har inte varit så bra de senaste åren heller (se länk) men är nu klart bättre efter den lyckade aktieförsäljningen! Även AIK hade ekonomiska problem då man inte klarade de ekonomiska kraven för att spela i hockeyallsvenskan den här säsongen, men det fixade sig tack vare en dispens från licensnämnden (se länk) Efter det har AIK dragit in 9 miljoner kr i sin aktieförsäljning där pengarna ska användas för en satsning att gå upp i SHL ( sannolikheten är stor att de får möta oss i kvalet)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.