1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1948648

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Du har helt rätt! I svallvågorna efter den ekonomiska krisen som Nollan m fl lyckades undvika så har allting varit eftersatt och det började redan innan vi åkte ur. De hade en bra marknadsavdelning där de blev tvungna att släppa de bästa som hade bra betalt och ordna en billigare mer slimmad och kraftigt bantad organisation. Tyvärr är de kvar där än idag och det är ju inget konstigt de har inte haft möjlighet att skaffa sig en större kostym än. Därför är ju fortsatt SHL spel så viktigt o nödvändigt för att bygga upp något bra igen. Men det är nu man måste våga tänka utanför ramen. Lägg ner det där med att vara lillebror eller kusinen från landet. Vad vill Timrå IK. Ska vi mäta oss med de bästa måste de visa att det är dit vi vill. Juniorsidan måste bli bättre för att locka hit talanger. Ledarsidan i A-laget måste utvecklas. Vi är nu det enda laget i SHL som inte har 3 tränare. Samma gäller för marknadsidan. Rinkside club m.m
Det gäller att hitta rätt personer som brinner för föreningen och gärna med bra kontakter i näringslivet.
Det är inte lätt men det kan gå.....

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.