1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1949175

Sv: Apropå nånting...
Känns oroväckande att vi har Svedberg på två års kontrakt. Jag tror inte att han trivs i Timrå och han vet att om Timrå åker ned i allsvenskan så bryts hans kontrakt, annars kanske han blir kvar i Timrå även nästa år. Hur motiverad är han inför det möjliga scenariot i ett kval? Jag tycker vi ska försöka bryta kontraktet med Svedberg redan efter säsongen om vi blir kvar (och redan nu göra detta klart för honom) och ställa Brattström i mål i kvalet med löfte om en förstaspade nästa år om vi blir kvar.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Med den lönen han har så är han säkert riktigt jävla motiverad till att hålla sig kvar. Svårt att se någon annan klubb i SHL betala de pengarna och har svårt att se hans aktier är speciellt starka för utlandsspel.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.