Gårdagens match väcker ju också funderingen hur kostsam Wedins skada blev. Han har inte spelat en match under 2019, hur många matcher som igår har vi spelat sen han blev skadad? Där han kunnat vara, förmodligen flera ggr h a d e varit, tungan på vågen. Det är lätt att bil lite blind av den senaste tidens likstela uppträdande med storförluster som följd men faktum är att det här laget gjort en mängd spelmässigt godkända insatser mot jävligt bra motstånd. Men saknat det där lilla extra. En Wedin, SHL:s bäste forward hösten 2018.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.