1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614772 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1952569

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: De lilla jag kan om hockey (flera år i div 1) så kan inte lilla jag se hur Oskar el AIK ska kunna spela ut oss om vi spelar som vi gjort dom senaste matcherna. I pp är vi mkt bra ,vi har ett av shls snabbaste spelvändningar o de är det många som tycker men vi behöver iaf vara tokladdade o på alla tår som finns och att Brattis o Svedberg står på huvudet i matcherna!!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
JonteD: jag är inte rädd att vi ska bli utspelade på något sätt eller att vi inte har någon chans mot tex AIK. Det jag är mer rädd för är att spelarna inte drar åt samma håll. Som förra året när alla verkligen brann för att ta Timrå upp i finrummet. Men hur motiverad är Svedberg,palmberg,madsen osv att hålla Timrå kvar i shl?

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Inte en slump att vi sett så bra ut senaste 2 matcherna när BRATTSTRÖM stått, laget verkar spela med mer självförtroende och lugn, så känner nog dom flesta här med hur oroligt och dåligt det ser ut när Svedberg flaxar, man får ju panik.

Laget lär känna av det också, sen är väl det en massa andra faktorer som spelar in också, men som sagt, ett lag är inte bättre än sin svagaste länk.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.