1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1954792

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Gällande Svedberg VS Brattström så tror jag det ska jävligt mkt till innan Nubben, Freddan och Hirsch tar beslutet att bänka Svedberg i en bäst av 7 matchers serie. Har man 300-400 tkr i månadslön, SM-Guld och NHL spel på meritlistan så ska det till något alldeles extra innan man släpper fram en orutinerad junior istället. Spelar liksom ingen roll vad nån tycker och tänker - Svedberg står i kvalet!!!

Svarskommentarer

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
OlliJanne: Det där låter som ett perfekt exempel på Sunk Cost Fallacy.

Det är nu vi ska vinna. Att vi skrivit ett dåligt avtal med Svedberg och att han varit bra i yngre där är inte något som hjälper oss nu.
Jag hoppas verkligen att ledningen inser problemet med ett sådant resongemang.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.