1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1961955


Svarskommentarer

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad: Tråkigt att han hade så jobbigt. Jag hoppas inte det är något som kritiska supportrar bidrog till, inte för att det hjälper om problemet var något annat utan mer för att jag hoppas supporterkulturen inte ska vara den som knäcker spelare utan tvärtom lyfter dem. Jag hoppas han slipper må dåligt något mer och att han har en framgångsrik karriär.

Förövrigt är det många som börjar påtala psykisk ohälsa inom sporten (eller sport över huvud taget) och frågan är om det är ett växande problem, eller om det bara är så att det är något som det vågar pratas om numera. Hoppas folk vågar prata om sånt här, för det behövs. Jag pratar om egen erfarenhet, då jag självhittade en vägg med depression som följd. Det var inget jag gick och bubblade ur mig direkt, utan tog mest bara hjälp av frun. En lärdom så här i efterhand, men det är bra mycket bättre att få hjälpen innan det blir becksvart.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.