1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1965195

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
erathoo: Jo, iom Timrå inte har en trygghet i det egna spelet vore det nog jäkligt klokt att stänga ner det som gör Oskarshamn bra. Checka inte bort 2 gubbar i hörnet, skär av möjligheten till instick mitt i deras egna slott, stå upp på offensiv och defensiv blå, täta mittzon etc.. Då kanske kanske man får börja skapa sina anfall högre upp i banan och inte fundera så in i helvete. När man måste starta från egen zon och ha det systematiskt ser det oerhört illa ut, det sämsta jag sett (känns det som). Med högre upp i banan tänker jag allt från puckvinst vid egna tekningspunkterna och högre där man aldrig "tar om" hemifrån utan i värsta fall sidledspass en gång :-)

Svarskommentarer

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
5007 sålda biljetter nu så nog kommer vi över 5500 även ikväll. Bra det.

Nu är det bara laget som ska prestera också.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.