1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614861 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1965916

Sv: Apropå nånting...
Peja: Självklart är det så. Och visst har dom vidtagit åtgärder. - 17 miljoner en säsong blev - 3 miljoner säsongen efter. Så visst har dom minskat underskottet.

Men ett av de egna kraven borde ju vara så pass simpelt som att hålla budget. Och helst plussa.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:

Visst -3m istället för -17m är ju bra, men när man tänker på att detta är resultatet trots finalspel är det ju helt jävla värdelöst. Första klubben som backat trots final?

Hur fan räknar dom där uppe?

Sedan är ju eget kapital inte lika med en kassakista att ösa ur. Detta kan ju vara bundet i olika tillgångar och innebär ju inte att allt ligger inne på kontot redo att användas. Trots nya avtalet tappar man alltså och måste sänka spelarbudget nästa år.

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Ja underskottet ökade ju i år igen för dem, tippas landa på mellan - 8-12 miljoner...

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer