1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614757 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1968858

Sv: Silly Season 2019-2020
{8758}: Det var det väl förvisso fem säsonger senast om inte minnet sviker.

Nu har ju TIK ett åtagande gentemot kommunen som motkrav för att man räddade klubbens fortsatta existens och det är att framförallt elitlaget skall spela i kommunen under en viss period vilket för stunden omöjliggör en flytt som verkar vara en av dina kärnfrågor.

Vidare finns där en samling individer på detta forum som väljer att anpassa sina inlägg till stundande verklighet.
Känns lite väl magstarkt att kalla personer som väljer att fokusera på exempelvis Timrås silly för bakåtsträvare när det inte finns någon som helst möjlighet att påverka situationen i övrigt. Inte ens möjligheten till spekulation.

Sundsvall hockey påbörjade väl en ny elitsatsning, det är kanske där du ska lägga krutet för stunden? Om nu förutsättningarna för ett elitlag verkligen endast finns inom Sundsvall stad så är det bättre om du engagerar dig i bobbarna, Timrå IK har ingen möjlighet att flytta oavsett om man vill eller inte just nu.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.