1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1969200

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Tror ni Westerlund kan vara en realistisk värvning? Eller är han så pass aktad att SHL lag kommer dra i honom? Tror själv att en stor roll i HA skulle gynna honom.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2019-2020
Tankefoster 19/20:

Förutsättning: Timrå BÖR ha ett gott eget kapital i förhållande till övriga H.A lag när serien går igång.

Samtidigt verkar 19/20 bli den kvalitetsmässigt sämsta säsongen i Allsvenskan på många år.
Två nykomlingar i SHL som historiskt nästan alltid slutar sist varav en med kanske de sämsta förutsättningarna av alla sedan vilda Väsby.
Fortfarande chans på "drömvärvningar" om Timrå går upp 19/20

Vad tycker forumet om det stod mellan dessa TVÅ alternativ:

1. Ta chansen och satsa sig tillbaka till SHL 19/20.

2. Ny tre - femårsplan direkt där man lägger kulorna på egna organisationen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.