-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 13
- Silly Season 2026-27 (4930)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Tycker det känns som ett lockade upplägg.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jasså det tycker du?????.....
En sak kan jag i alla fall säga dig, och det är att om slutspelsupplägget för HAS blir identiskt med vad det är i SHL, kommer Hockeyallsvenskans Grundserie ganska snabbt att förvandlas till ett gigantiskt SÖMNPILLER..
Detta kommer garanterat att medföra enorma publiktapp för i stort sett alla de Hockeyallsvenska klubbarna. Det kommer att få till följd att ekonomin snabbt kommer att raseras i majoriteten av Klubbarna.
Tyvärr kommer det nyss klubbade beslutet att BARA ett lag i fortsättningen har chansen att flyttas upp, snabbt att bli ekonomiskt betungande för de allra flesta utav Hockeyallsvenskans Klubbar. Detta eftersom PUBLIKINTRESSET för majoriteten av matcherna i grundseriens 52 omgångar ,p.g.a just detta, kraftigt kommer att MINSKA!!!..
Detta beslut är ur en ekonomiskt synvinkel ännu sämre för de Hockeyallsvenska Lagen än den slutspelsmodell som nu gällt ett antal år, och som förvisso gäller även den säsong som stundar nu till hösten.
Snaran dras nu så sakteliga åt ytterligare, då detta definitivt av SHL är ett led i att inom en inte alltför avlägsen framtid försöka att sannolikt helt stänga igen SHL..
Den dagen som det sker DÖR svensk Hockey TOTALT.
Just nu är det "bara" "Respiratorvarning" på de Hockeyallsvenska Lagen...