1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1976878


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: om jag fattat detta rätt...Spel i SHL är ingen given ekonomomisk succé. De 35-40 miljonerna (SHL/cmore) äts upp av ökade kostnader (dyrare trupp, i Timrås fall en HA trupp) Det klubbarna tjänar pengar på är spelarförsäljningar till NHL/KHL. Förutom vissa klubbar med stor publik och rika sponsorer. Varför då kämpa för att ta sig upp? Spelarna skiter i vilket. Lika många lämnade TIK när man gick upp som när man ramlade ur. Är det därför Nubben värvar ihop ett lovande, förhoppningsvis billigt lag? För att kunna sälja några av dessa dyrt till NHL/KHL? Får han hålla på med detta några år kanske Timrå har råd att gå upp?

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Istället för de 38 miljoner som cirkulerat fick klubben 28 millar från de centrala tv-avtalen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.