Laken: Håller verkligen med dig där! Låt hellre Lander få återförenas med kompisarna i Hudik så ger vi Nielsen lite tid till att hitta tillbaka till sin rätta form.
Reign in red: Poängen är ju att varesig Lander eller Nielsen ser ut att få speciellt mycket istid någon av dem den dag Hardegård är tillbaka, oavsett hur man bedömer respektive spelares förmåga eller potential. Att Nielsen är den mest intressanta av honom och Lander råder det inga tvivel kring, men han måste ju få speltid för att få utveckla det. Det är där skon klämmer, även om man skulle lyfta Lander ur ekvationen. Bättre då att hålla kvar Lander så får han ta de där 0-7 minutrarna per match som det lär bli tal om, eller sitta på läktaren. Så får Nielsen göra succé hemma i Hudik eller Borlänge/Almtuna/TAIF eller vad det nu kan tänkas finnas för alternativ.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.