+ 5
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4948)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Chansen är i det närmaste obefintlig att IKO fixar den här säsongen utan att behöva kvala, däremot kanske Leksand kan lyckas hålla sig flytande länge och hoppas på att typ LHC ställer till det för sig själva. Annars blir det kval för båda och då spelar inte den storsatsning Leksand gjort i år någon som helst roll längre. Detta tycker jag har saknats i den diskussion som förts här i samband med vår degradering, där vissa menat att vi borde ”satsat” mer. Vissa saker kunde definitivt gjorts annorlunda men allt stod fortfarande och föll med den där satans bäst av sju-serien mot vad som visade sig bli IKO förra året. Med allt vad den där sortens kvalmatcher innehåller i form av marginalfördelning hit och dit.