1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1998817

Sv: Apropå nånting...
..så skulle jag vilja citera Mats Wennerholm i AB:

-Det brukar gå snabbt när den första sparkningen kommer.
Sedan kan man ju alltid spekulera i vems fel det är att det går dåligt.
Spelarnas, sportchefens eller tränarens?
Mitt svar är och har alltid varit tränaren.
Det är han som har mest att säga till om, det är han som sätter spelidén, det är han som tar ut laget och ska få spelarna med sig.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:
Ja utan en bra tränare blir det svårt att lyckas, tror dessutom att det är lättare för tränarn att sälja in rekryteringar till SC än vice versa.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Importer vs svenska spelare www.expressen.se/sport/hockey/shl/dra-inte-in-mig-i-nan-pajkastning/

Sportchef å tränare verkar inte dra jämt i IKO :)
Nu brukar jag inte lita på skvallerblazker men hoppas att detta är sant, "skadeglädjen är den enda sanna glädjen"

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...