1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2002468

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Det skulle inte kunna vara så att det var en del av ett större resonemang där han menar att stödet för tränarna är grundmurat, utifrån att man visste att första året i SHL skulle bli tufft? Att man behöver jobba med längre tidsplaner för att på sikt etablera sig i SHL? Det är i alla fall det jag hört och förstått av de 10-15 intervjuer han gjort i ämnet.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Knylan: Jo alltså jag förstår resonemanget i SHL. Inte många tränare hade gjort stora under med laget vi hade heller.

Däremot så skulle Nubben valt att gå vidare med annan tränare efter degraderingen.
Inte så ofta det är lyckat att fortsätta med tränaren efter man åkt ur.

Det är väl där mycket av frustrationen sitter hos många just nu också. Att man verkar få rätt i sin skeptiska inställning till Freddan från början..

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.