1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614753 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2002745

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
mikenomad: Min kravbild är att vi ska vara uppe kriga kring topp två när den här grundserien är slutspelad, så pass bra är vi och ska vara. Allt annat än en placering topp fyra är ett rejält misslyckande. Tendenserna just nu pekar också emot att detta kommer sluta någonstans där när serien är slutspelad. Vi ligger bra till när det gäller den underliggande statistiken, den statistik som brukar vara utslagsgivande när grundserien summeras. Vi, Modo och Löven ligger helt i synk med vart vi "borde" ligga, Karlskoga gör det inte. Hade vi, med vår svansföring, varit i Karlskogas läge så hade jag också tagit till gråten här inne.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Knylan: Vi kan ha olika krav på laget , det finns 15 ny spelare i laget .
När laget byggdes var det ett ovisst lag där gräddan var borta och ny kom in .
Jag kan inte förstå att vi kan begära att Timrå skall vara där uppe bland de främsta att ta sig till de 8 bästa är rimligare .
Timrå har 2 spelare som sticker ut och sedan vanliga Ha spelare , inga kanoner vad jag kan se ..

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.