1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614865 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2003555

Sv: Apropå nånting...
MrLöven:

Det var i första ni hade ett övertag, i andra tog vi över spelet och lyckades få det viktiga första målet, i tredje spelade vi på ledning på ett effektivt sätt.

Vårt spel utan puck gjorde att ni inte fick några riktigt heta lägen. Vi vinner för vi var starkast i spelet utan puck och framför målen, och de flesta matcherna i dagens hockey avgörs där, ni fick ha puck ute mot hörnen och där görs få mål, väldigt få anfall där ni attackerade hårt och rakt mot mål utan svängde av och letade pass, då är det enklare att försvara sig. Det är ingen skönhetstävling.

Tycker 4-2 I poäng är rättvist sett till de två matcher vi spelat, i Umeå hade vi 40 minuter av kontroll och 20 bra minuter räckte för er att ta två poäng då.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Nyförvärv!!!

Vem vet vad?

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer